**Obs vänligen notera att under våren 2025 har vi ingen reseledarservice på våra resmål.
Resenärer under denna perioden får innan avresa kontaktinformation gällande hur
de ska kunna komma i kontakt med Neckermann Nordic under pågående resa.
Ankomsten
När
ni ankommer till flygplatsen så finns våra representanter utanför terminalbyggnaden. De visar er till rätt buss om ni har beställt transfer. Det är smidigt och bra
att boka transfer med Neckermann Nordic eftersom ni då inte behöver uppdatera vid eventuella flygförseningar eftersom vår personal hela tiden följer med flygets
ankomsttid.
Transferbussen
avgår från flygplatsen så snart som möjligt efter ankomst. Vår personal som
assisterar på flygplatsen är engelsktalande. Med
på själva transporten medföljer normalt inte någon guide/reseledare.
På din destination
Vi
har engelsktalande personal på plats för att vara våra resenärer behjälpliga så att ni ska
kunna ha en sån bra semester som möjligt. Ni når dem främst via vårt servicecenter på telefon eller mail. De
kommer även ut till vissa hotell på sk hotellbesök på vissa bestämda tider.
**Aktuella
telefonnummer och mailadresser skickas ut kort före avresan via mail.
Trygga Utflykter
De flesta önskar gärna lägga till lite extra personliga utvalda upplevelser på sin semester och därför åker de flesta på minst en eller flera utflykter. Vi har tillsammans med våra samarbetspartner valt ut de mest populära och vår personal hjälper gärna till med att ge information. Ni kan också läsa om utflykter under egen flik på hemsidan.
Med Neckermann kan ni känna er trygga när ni
bokar utflykter då vi endast arrangerar utflykter med seriösa operatörer
och som har alla nödvändiga
försäkringar på plats liksom att alla säkerhetskrav är uppfyllda. Köper man av
andra så kallade gatuförsäljare eller på stranden finns inte möjligheten att
kontrollera detta för dig som resenär och du kan råka ut för oväntade
överraskningar.
Hemresan
Vår personal informerar dagen före hemresa vilken tid bussen kommer för att att köra er till
flygplatsen. Vi planerar noga efter flygets avgång och har erfarenhet att
beräkna trafiken.
Dock kan
det på våra olika destinationer variera hur du får tiden. Det kan ex vara att de finns i
receptionen, via mail, via QR kod eller via en app.
Vad som gäller på just ditt resmål resmål informerar vår
personal om vid ankomsten eller via information innan avresa.
Gäster som köpt
”endast flyg” måste kontakta Neckermans personal på det telefonnumret man
fått senast 24 timmar innan hemresa för at själv bekräfta avresetiden.
Vi finns med er hela vägen under resan antingen i bakgrunden där ni knappt märker oss eller aktivt om ni önskar en mer direkt kontakt. Valet är ert!