Hur
kan jag boka resan?
Du
kan boka direkt själv på hemsidan eller kontakta vårt callcenter på telefon
eller via mail.
Kan
jag göra ändringar i min bokning efter jag genomfört bokningen?
Detta
beror på vilken typ av biljett du har köpt och hur långt det är kvar till
avresa och om du ev har köpt några om/avbokningsskydd. Du måste alltid kontakta
våra resekonsulter för personlig hantering av en ev ombokning.
Jag
skrev fel födelsedatum, fel namn, missade ett mellannamn osv. Hur kan jag rätta till det?
Du
måste kontakta våra resekonsulter via telefon eller mail så snart du upptäckt
felet. Notera att det kan förekomma kostnader för att korrigera fel.
Kan
jag få extra rabatt om jag bokar via en resekonsult ?
Nej
du får samma pris som på hemsidan.
Tillkommer
en extra avgift om jag bokar med en resekonsult?
Nej
du får samma pris som på hemsidan.
Vad
är rabattkoder/kampanjkoder och vart hittar jag dem?
Kampanjkoder
är något vi informerar om i våra nyhetsbrev, sociala medier eller andra
annonser. Detta är en specialrabatt som gäller för vissa resor och vissa
perioder och den ska anges i rabattkodfältet vid bokning av resan online på vår
hemsida. Rabattkoder kan endast läggas till direkt vid bokningstillfället och
resan kan bara bokas online på hemsidan och kan inte läggas till i efterhand.
Hur
betalar jag för min resa ?
–
Du kan logga in på din profil på vår hemsida och därifrån betala din resa med
kort.
När
måste resan vara betald?
När
du gör en bokning ska en anmälningsavgift vara oss tillhanda direkt vid
bokningstillfället. Storleken på anmälningsavgiften kan därimot variera
beroende på vart du reser och vilket typ av resa du bokar. Slutbetalningen på
hela resan varierar om du bokar en resa med charterflyg eller med reguljärflyg.
Se resevillkoren.
Får
jag pengar tillbaka om jag bokar av resan?
Beroende
på vilken typ av resa man har bokat så kan det ibland vara möjligt att få delar
tillbaka av inbetalt belopp beroende på hur långt det är kvar till avresan.
Normalt får man aldrig tillbaka inbetald anmälningsavgift och överskjutande
belopp styrs av antal dagar kvar till avresa, se resevillkoren.
Får
jag tillbaka pengar om jag förhindrad att resa pga av sjukdom?
De
vanliga avbokningsreglerna gäller och för att skydda dig mot ev sjukdom måste
du säkerhetställa att du har ett privat avbeställningskydd i ex din försäkring
eller köpa den separat. Du ska därför alltid vända dig till dem direkt vid ev
sjukdom och få instruktioner hur du ska gå vidare. Oftast kräver dessa ett
bevis på att resan bokats av samt läkarintyg.
Hur
kan jag lägga till bagage i min bokning?
Bagage
lägger du till direkt vid bokningstillfället men skulle du missa detta kan du
alltid kontakta våra resekonsulter via telefon eller mail.
Kan jag lägga till
ytterligare bagage, sk extra bagage utöver de bokade 20 kg ?
Detta
beror på vilket flygbolag du reser med och du måste därför läsa under fliken
som heter flygbolag.
Varför
ändras priset från en dag till en annan ?
Liksom andra arrangörer har Neckermann Nordic ständiga
uppdateringar på priserna vilket leder till att att priserna kan gå upp eller ner. Priserna varierar beroende på tillgång och efterfrågan.
Aktuellt pris meddelas vid bokningstillfället. Vid en ev prissänkning betalas
ej någon mellanskillnad tillbaka.
Kan
jag boka ett rum med en speciell utsikt ?
På
vissa hotell kan du vid bokningstillfället välja ett rum med ex havsutsikt som
oftast då kostar något mer. På dessa hotell kan du inte lägga in önskemål om ex
havsutsikt.
Hur
fungerar det med önskemål generellt ?
Vi tar gärna emot önskemål och vidarebefodrar till hotellet. Det kan exempelvis gälla rumsplaceringen: att bo i rum
bredvid varandra, på viss våning, specifikt rum, läge eller liknande. Hotellen
försöker att tillgodose önskemål, men kan inte garantera att de uppfylls.
Om vi är en stor
grupp får vi grupprabatt?
Grupper går under
särskilda regler och har grupprabatter. För att vara en grupp ska man vara
minst 15 personer. Kontakta våra resekonsulter för offert. Notera att regler
för grupper kan variera och aktuella regler får man vid offert.
Min
bokning har blivit avbokad, vad ska jag göra ?
Detta
kan bero på att betalningen ej gått igenom och när pengar ej inkommit i tid så avbokas resan per automatik. Du kan
också har gjort fler likadana bokningar utan betalning.
Vänligen
uppmärksamma att om du genomför fler än en bokning dvs dubbelbokningar och
betalar dessa så förekommer ingen avbokning per automatik och vanliga
resevillkor gäller för samtliga biljetter.
Jag
har problem med min bokning/betalning, vad ska jag göra?
Du
ska alltid direkt kontakta våra resekonsulter via telefon om du har problem med
själva bokningen eller betalningen. Väntar du längre eller mailar kan det
medföra att din resa försvinner.